Sprievodca

Ako začať s online obchodom?

Návody, rady a tipy. V kategórii ‚Sprievodca‘ vás môžme previesť od tvorby blogu až po tvorbu online obchodu – a to od začiatku až do úspešného konca. Stačí si len vybrať o čo máte záujem.

Ako začať predávať online?

Pred niekoľkými rokmi nebolo vytvorenie internetového obchodu vôbec jednoduchou úlohou, najmä pre niekoho, kto nebol technicky zdatný, nevedel kódovať a nemal sklad s produktmi. V súčasnosti však môže každý, kto má počítač a internetové pripojenie, spustiť svoj vlastný internetový obchod v priebehu niekoľkých minút, a to všetko vďaka moderným nástrojom na tvorbu webových stránok a ľahko dostupným dodávateľom.

všETKO VYSVETLíME...

Chcem predávať online, kde a ako začať?

Vysvetlíme si ako začať predávať online, kde zobrať produkty a ako z nich vybrať tie najlepšie.  a kde ich podľa nášho podrobného sprievodcu budovaním internetového obchodu a dozviete sa, ako rýchlo spustiť webovú stránku elektronického obchodu od začiatku.

Pred nastavením vášho internetového obchodu sa však musíte rozhodnúť pre niekoľko vecí: záleží, čo budete predávať, ako zaobchádzať s dopravou a platbami, a čo je najdôležitejšie, aké marketingové stratégie použiť.

Môžme íst na to

1. Rozhodnite sa, čo vlastne chcete predávať

Prvým krokom, ktorý je absolútnou nevyhnutnosťou, je vybrať si svoje miesto. Ako sa často definuje, medzera je špecifická časť širšieho trhu.

Ospravedlňujeme sa, ak to znie príliš ako zo slovníka. Poďme si to rozdeliť na jednoduchšie pojmy. V zásade sa pri výbere niche tj. určité a velmi špecifické zameranie produktov (medzery v trhu) musíte rozhodnúť:

  • Čo chcete predávať?
  • Komu to budete predávať?
  • Prečo by to mal niekto kupovať?

Tieto tri otázky sa vám môžu zdať celkom zrejmé, ale v skutočnosti sú komplikované.

Definovanie ideálnej zákazníckej základne a zistenie, prečo by nakupovali práve u vás, vám neskôr výrazne uľahčí prácu. Hlavnou chybou, ktorú ľudia robia, je to, že sa snažia predať všetko všetkým, zachádzajú príliš široko vo výbere produktov v nádeji, že čím väčší je potenciálny trh, tým je pravdepodobnejšie, že dosiahnu dobrý predaj. Toto nie je správne.

Ak sú vašou cieľovou zákazníckou základňou jednoducho „ľudia, ktorí dýchajú“, potom budete mať problém sa zaradiť a umiestniť svoj produkt na trhu, propagovať ho a vysvetliť, čo je na ňom také cenné.

Celkovo je lepšie zamerať sa na jednu úzku kategóriu, resp. výklenok, než ako začať hneď na začiatku predávať celý možný sortiment produktov. 

Najlepšie je začať v oblasti, o ktorú máte osobný záujem, odborné znalosti alebo vášeň. Je naozaj ťažké pôsobiť v oblasti, o ktorej nič neviete.

Takže začnite so svojimi záujmami a pokračujte odtiaľ. Definujte, kto je váš ideálny zákazník a prečo si chce kúpiť produkty, ktoré chcete ponúkať.

Dobrým východiskovým bodom je pozrieť sa na to, čo robí vaša konkurencia. Pozrite sa, ako umiestňujú svoje produkty, kto sú ich zákazníci. Poučte sa z toho a stavajte na skúsenostiach iných ľudí.

2. Vyberte si medzi dropshippingom a predajom vlastných produktov

Začnime od začiatku vysvetlením dvoch populárnych scenárov elektronického obchodu:

Scenár č.1 je tradičný spôsob prevádzkovania internetového obchodu. V tomto modeli:

  • (1) Zaobstaráte si produkty od dodávateľa, alebo ich sami vyrobíte → (2) tieto produkty ponúkate zákazníkom prostredníctvom svojej webovej stránky → (3) zákazník si váš produkt kúpi → (4) pošlete mu produkt

Scenár č.2 – model dropshippingu:

  • (1) začnete uvedením produktov na svojej webovej stránke → (2) zákazník kúpi produkt → (3) dodávateľ pošle produkt priamo zákazníkovi

Hlavnou výhodou dropshippingového modelu je, že nemusíte vlastniť žiadne sklady ani zásoby tovaru. To znamená, že neexistujú žiadne náklady spojené s odosielaním produktov alebo ich skladovaním. V skutočnosti je všetko, čo predávate, čistý zisk, pretože dodávateľovi zaplatíte až po prijatí objednávky na vašej stránky od zákazníka.

V tradičnom modeli musíte zaplatiť peniaze vopred, aby ste získali produkty od dodávateľa alebo ich vytvorili. Musíte to urobiť skôr, ako ich začnete predávať.

Na druhej strane, dropshipping nebude pre vás, ak produkty, ktoré chcete predávať, sú vašej vlastnej výroby alebo je potrebné ich pred predajom prispôsobiť/prispôsobiť. (Pridať vašu značku/logo)

Ak môžete, rozhodnite sa pre dropshipping – a najmä ak je to váš prvý pokus o spustenie internetového obchodu. Dropshipping je skvelý spôsob, ako otestovať vody a overiť, že produkty, ktoré chcete predávať, sú skutočne niečo, čo si zákazníci budú chcieť kúpiť. Neskôr môžete expandovať a začať ponúkať aj svoje vlastné produkty. Dropshipping je metóda, pri ktorej by boli, v prípade neúspechu vaše stráty minimálne, za to je táto metóda predaja veľmi úspešná.

3. Vyberte si presné produkty na predaj

Jednou zo skvelých vecí na dropshippingu je, že takmer v každej kategórii/výklenku si môžete vybrať z množstva rôznych produktov.

Je to vynikajúca správa pre firmy, ktoré len začínajú a nechcú investovať do vlastného vývoja produktov. Celkové kroky sú:

  • Preskúmajte, aký druh produktov predávajú vaši konkurenti a aké sú ich najpredávanejšie produkty.
  • Prejdite na webové stránky s obsahom a zistite, o akom type výziev, produktov alebo vecí vo všeobecnosti číta vaša cieľová skupina.
  • Prejdite na špecializované fóra a zistite, o čom hovoria vaši zákazníci.
  • Hľadajte na Google pomocou kľúčových slov, ktoré sú pre vašu oblasť najrelevantnejšie.
  • Choďte na Amazon a urobte podobný výskum. Pozrite sa, aké produkty sa dobre predávajú.
  • Popozerajte si malé a stredné online obchody, aký obsah je na ich stránke a inšpirujte sa.

Vďaka tomuto prieskumu môžete teraz prejsť na niektoré populárne trhy a začať hľadať konkrétne produkty, ktoré môžete predávať.

Najväčším trhom tohto druhu je AliExpress. Je to bežný trh elektronického obchodu podľa väčšiny štandardov, ale tiež vám umožňuje nadviazať vzťahy s obchodníkmi a ponúkať ich produkty ako dropshipper. Choďte tam a hľadajte produkty, ktoré sú v súlade práve s vaším výskumom, a tiež hľadajte také, ktoré vyzerajú byť aspoň v niečom zaujímavé.

Odporúčame začať s 10-50 produktmi. Získate tak viac než dosť vecí na to, aby bol váš obchod kompletný a tiež aby vás nezahltilo to, čo sa deje pri každodennej práci s obchodom.

Pri zostavovaní zoznamu produktov majte na pamäti nasledujúce veci:

  • Uistite sa, že produkt je dostupný na prepravu v miestach, kde je vaša cieľová skupina. Taktiež platí, že čím nižšie sú náklady na dopravu, tým lepšie.
  • Skontrolujte dodacie lehoty a uistite sa, že neprekračujú to, čo by ste považovali za prijateľné (rozhodnutie, čo je prijateľné a čo nie, necháme na vašom úsudku).
  • Ak je to možné, vyhnite sa značkovým produktom (nechcete sa spoliehať napríklad na to, že budete môcť predávať lacnejšie tenisky Adidas a potom zistíte že sa jedná o kópiu).
  • Pre dropshippingové obchody je bežnou praxou nastaviť svoje marže na približne 50 %. Znamená to, že keď hľadáte produkty na predaj, zamerajte sa na tie, ktoré majú polovičnú cenu v porovnaní s tým, za čo ich chcete predávať.

Ako sme už spomenuli, na začiatok je vhodný zoznam 10-50 produktov. Tento zoznam použijeme neskôr pri importe produktov do vášho skutočného internetového obchodu.

4. Vymyslite si obchodný názov a zaregistrujte si názov domény

Výber domény pre váš obchod je nepochybne tá najzábavnejšia časť celého snaženia sa. Ľudia veci radi pomenúvajú, najmä ak ide o firmy či webstránky 🙂

5. Teraz spustite online obchod

Teraz je čas vybudovať skutočný internetový obchod.

Tu je najlepšia časť: všetko môžete urobiť sami, nie je potrebná žiadna odborná pomoc a nemusíte obetovať ani kvalitu výsledku. Váš internetový obchod bude rovnako funkčný a rovnako dobre vyzerajúci, ako keby ho postavil profesionál.

6. Začnite propagovať svoj internetový obchod

Existuje mnoho rôznych vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste dostali slovo o svojom obchode, ale my sa tu zameriame len na štyri, ktoré budú s najväčšou pravdepodobnosťou fungovať v roku 2023, 2024 a v budúcnosti.

 

Influencer Marketing

Influencer marketing je relatívne nový spôsob propagácie vášho obchodu. Väčšina z toho sa robí na Instagrame.

Funguje to asi takto:

  • Nájdite ľudí populárnych v oblasti v ktorej ste sa rozhodli podnikať, alebo aspoň v tej podobnej oblasti.
  • Oslovte ich a opýtajte sa, aké sú ich sadzby za propagáciu produktov, ako je ten váš. Všímajte si aj veľkosť ich sledovanosti a pýtajte sa na počet angažovaností, ktoré získajú pod podobnými príspevkami.
  • Dohodnite sa na sérii dvoch alebo troch propagačných príspevkov a pošlite im svoje produkty.

 

Platené reklamy

Platené reklamy v podstate nikdy nezlyhajú. Ak pre niečo existuje trh a zacielite na tento trh reklamami, získate nejaké tržby.

Najpopulárnejšou platformou na inzerciu vašich produktov je Google AdWords / Google Ads. Začať s nimi je pomerne jednoduché a Google má svojich vlastných sprievodcov, ktorí vás prevedú úvodnými krokmi.

 

Marketing sociálnych médií

Aj keď je Instagram určite najpopulárnejšou sieťou sociálnych médií súčasnosti, neznamená to, že je to jediné miesto, kde by ste mali propagovať svoj obchod.

Internetový obchod ASOS na Instagrame

V skutočnosti by ste mali byť prítomní na všetkých miestach, kde sa vaši zákazníci môžu stretnúť. To v dnešnej dobe znamená väčšinu populárnych sociálnych sietí. Alebo minimálne tie najlepšie ako Facebook, Twitter a voliteľne Pinterest (ak ho vaši zákazníci používajú).

Váš prístup ku všetkým týmto sieťam bude podobný, ale ciele a spôsob, akým vytvoríte svoje správy, sa budú líšiť.

Prvá vec, ktorú by ste mali urobiť, je preskúmať, čo robí vaša konkurencia a ako propaguje svoje obchody. Všimnite si ich stratégie a taktiky a zistite, čo môžete prispôsobiť svojej situácii. Hlavne venujte pozornosť:

  • typ správ, ktoré uverejňujú
  • frekvenciu odosielania
  • ako často priamo propagujú svoje produkty
  • aký je ich všeobecný hlas a ako sa vo vás cítia ich správy

Ďalej si stanovte svoje vlastné ciele, pokiaľ ide o to, čo chcete dosiahnuť prostredníctvom sociálnych médií.

Najčastejšie by týmito cieľmi malo byť budovanie povedomia o značke medzi zákazníkmi a len občasná propagácia vašich produktov a snaha o priamy predaj. Ak budete totiž príliš tlačiť na predaje, rýchlo si ľudí odcudzíte.

Obsahový marketing a SEO

V dnešnej dobe sú obsahový marketing a SEO najefektívnejšie spôsoby propagácie akejkoľvek webovej stránky (vrátane online obchodov).

Myšlienka obsahového marketingu je jednoduchá: poskytujete ľuďom prehľad o témach súvisiacich s vašou firmou/stránkou, a tak vzbudíte záujem o to, čo ponúkate.

Ak napríklad váš obchod predáva zimné ponožky, môžete ľuďom ponúknuť rady týkajúce sa vecí, ako je výber lyžiarskych ponožiek. Túto radu môžete poskytnúť vo forme jednoduchého blogového príspevku. Keď ľudia čítajú váš obsah, zoznámia sa aj s vaším obchodom a aj ponožkami, ktoré máte vo svojom katalógu.

Rovnaký princíp možno prispôsobiť akémukoľvek trhu alebo medzere v trhu. Zistite, čo ľudia chcú vedieť, a potom vytvorte obsah, ktorý im tieto informácie poskytne.

Pritom optimalizujte svoj obsah tak, aby bol viditeľnejší cez Google. Uvádza sa, že Google je zodpovedný za 94 % celkovej organickej návštevnosti na webe.

Čo je to SEO a ako funguje?

Pripravili sme si pre vás článok o tom ako funguje SEO, čo to vlastne je, prečo to je dôležité a ako SEO správne nastaviť a to bez výdavkov.

Zarábanie prostredníctvom webových stránok

Zarábanie peňazí na webstránke nie je mýtus. Je to možné pre každého. Vlastne v skutočnosti je premena blogu alebo webovej stránky na aktívum generujúce príjem s trochou šťastia a tvrdej práce pomerne bežné.

Čísla hovoria jasne

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

91%

Spoločnosť Google ovláda 91 % trhu s vyhľadávačmi.

55%

Webstránky, ktoré píšu a publikujú blog, majú o 55 % vyššiu návštevnosť.

5000€

Malé podniky minú na SEO až 5 000 EUR mesačne.

Paid search is a digital marketing strategy that involves online ads that appear at the top of search engine results pages (SERPs). Paid search ads typically look similar to organic search listings but have a label that distinguishes them as ads.

With paid search management services, you can expect a dedicated team of experts who will meticulously review and analyze your campaigns, ensuring that they align with your business objectives. Through continuous optimization, they will fine-tune your advertisements to maximize their effectiveness, reaching the right audience at the right time.

When it comes to paid search ads, Google Ads serves as a prime example of how the process works. Google Ads allows advertisers to bid on specific keywords they want their ads to appear for. When a user conducts a search on Google, the platform uses various factors such as keywords, ad settings, bids, and ad quality score to determine which ads to display.

Paid search can indeed be a valuable addition to your marketing strategy for several reasons: Audience Research, Precise Targeting, Quick Results, Bottom-of-the-Funnel Leads, Supplementing Organic Search Results. By leveraging the advantages of paid search, businesses can effectively target their audience, generate qualified leads, achieve faster results, and enhance their overall online visibility and conversion rates.

Výber webhostingu pre váš web

Nezávisle sme otestovali rôznych poskytovateľov webhostingov a ich plány, pre rôzne druhy webstránok, aby sme vám mohli odporučiť tých ktorých práve potrebujete.