Sprievodca

Ako si vybrať dobrý názov domény?

Návody, rady a tipy. V kategórii ‚Sprievodca‘ vás môžme previesť od tvorby blogu až po tvorbu online obchodu – a to od začiatku až do úspešného konca. Stačí si len vybrať o čo máte záujem.

Počkať, prečo je názov vašej domény taký dôležitý?

Ako dôkladne by ste si mali premyslieť názov svojej domény? Je to naozaj také dôležité? Ak mám kvalitnú webovú stránku a firmu, ľudia budú moju stránku navštevovať bez ohľadu na doménu, však?

No nie tak rýchlo…

Názov vašej domény je kľúčovým prvkom vášho webu. Môže vás to vyšvyhnúť alebo zlomiť, takže je dôležité vybrať si názov domény, ktorý vyhovuje vašej firme.

Môžme íst na to

1. Krok – Používajte správne rozšírenia názvu domény (.sk, .cz, .com, ...)

Ak ste sa rozhodli pre medzinárodnú stránku, alebo zakladáte stránku v anglicky hovoriacej krajine, tak si môžete byť istý jednou vecou: „.com“ je stále najlepší.

Podľa výskumu od Domain Name Stat má 36% všetkých domén príponu „.com“.

prečo? „.com“ je najznámejší a najľahšie zapamätateľný.

Aj keď existuje veľa úspešných webových stránok s príponou „.net“ a „.org“, váš web bude pravdepodobne na tom lepšie, ak bude mať príponu „.com“.

Naša rada: Vyhnite sa tým zvláštnym príponám ako „.wtf“, „.space“, „.pizza“ a podobne.

2. Krok – Kreatívne je lepšie než všeobecné

Domény obsahujúce vašu značku, alebo iné kreatívne domény sú vždy lepšie ako domény všeobecné.

Názov vašej domény je spôsob, akým vás návštevníci nájdu, zapamätajú si a budú zdieľať vašu webstránku na webe. Je to základom vašej značky.

Značkový názov domény je jedinečný a odlišuje sa od konkurencie, zatiaľ čo generický názov domény je zvyčajne veľmi všeobecný a klasický.

Tieto sú strašne všeobecné. Nemajú žiadny význam. Nebudete počuť nikoho hovoriť o tom, aké úžasné je „Obchod.sk“.

Ale stránky ako Alza.sk a Aboutyou.sk vynikajú, pretože už niečo znamenajú. A ľudia vedia čo si pod ich doménami majú predstaviť.

Tu je návod, ako vymyslieť názov domény, ktorý môže byť „značkový“.

  • Vytvorte nové slová. Môžete si vymyslieť svoje vlastné chytľavé, nové slová. To urobili spoločnosti ako Google, Bing a Yahoo.
  • Použite existujúce slová. Pomocou slovníku môžete nájsť zaujímavé slová, ktoré sa hodia k vašej značke.
  • Použite generátory názvov domén. Tieto nástroje vám môžu pomôcť vytvoriť jedinečný názov domény, ktorý možno označiť za značku, z vašich pôvodných nápadov na doménu a kľúčových slov.
  • Môžete vyskúšať aj slová zložiť. (napr. Webnavod.sk)

3. Krok – Krátke domény sú najlepšie

Vo všeobecnosti platí, že pokiaľ ide o dĺžku vašej domény, kratšia je lepšia. Podľa výskumu od DomainRegistration.com je najčastejšia dĺžka názvu približne 12 znakov.

(Populárnosť sa v tomto prípade vzťahuje na objem návštevnosti webu.)

Všetky tieto údaje ukazujú, že by ste mali zvolit krátky názov svojej domény. Zamerajte sa na 6-14 znakov – a pamätajte, čím kratšie, tým lepšie. Najpravdepodobnejšie sú najkratšie názvy domén už dávno predávané za tisíce dolárov. Ak nemôžete nájsť niečo krátke, musíte vymyslieť iný názov.

Naša vlastná stránka – webnavod.sk má presne 8 znakov.

4. Krok – Je názov jednoduché napísať?

Spomeňte si na niektoré z najpopulárnejších webových stránok na svete. Čo vám napadne?

Google, Facebook, Twitter, Instagram…

Jedna veľká vec, ktorú majú spoločné, je to, že sa dajú ľahko napísať. Vaši návštevníci by mali byť schopní bez problémov zadať názov vašej domény. Posledná vec, ktorú chcete, je, aby potenciálni návštevníci nesprávne zadali vašu doménu a skončili na inej webovej stránke!

5. Krok – Vyhnite sa pomlčkám a číslam

Pamätáte si, ako by sa názov vašej domény mal ľahko vyslovovať? Pomlčky a čísla to sťažujú. Predstavte si, že by bola v doméne Facebooku pomlčka…

Facebook by sa možno nerozšíril tak rýchlo, keby to tak bolo. Názov vašej domény by mal byť výstižný – prekážajú tomu pomlčky a čísla.

Držte sa písmen!

6. Krok – Myslite z dlhodobého hľadiska, nie krátkodobo

Ste pripravení si vytvoriť svoju doménu? Mali by ste byť, pretože to bude jeden z najväčších prvkov, ktoré definujú vaše podnikanie a značku už roky. Ak sa v budúcnosti rozhodnete zmeniť doménu, bude vás to stáť peniaze, branding a SEO rebríček. Skrátka – pre vašu stránku je to obrovská bolesť!

Pri výbere domény myslite dlhodobo. Napríklad, ak vaša spoločnosť pomáha firmám optimalizovať ich webové stránky pre SEO, môžete si vybrať názov domény ako „OptimizedSEO.com“

Ak si myslíte, že existuje šanca, že by ste sa v budúcnosti mohli rozšíriť na všeobecnejšie služby digitálneho marketingu, ako je e-mailový marketing, PPC atď., potom by mohlo byť rozumné prehodnotiť názov svojej domény.

Nechcete sa pripútať k určitému výklenku, ak si myslíte, že by ste z tohto výklenku mohli expandovať. Pri výbere názvu domény preto myslite na svoju dlhodobú víziu.

Čo teraz?

Ste pripravení zaregistrovať názov domény?

Ak ešte nemáte názov domény, oplatí sa investovať 14 eur, aby ste si ju zabezpečili skôr, ako ju získa niekto iný. Majte na pamäti, že existuje viac ako 150 miliónov aktívnych názvov domén, takže tie najlepšie sú už dávno obsadené.

Registrácia domény je dnes veľmi jednoduchá, stačí navštíviť jednoho z poskytovateľov, zaregistrovať sa u nich a zakúpiť doménu.

Najvhodnejší poskytovatelia domén

Najväčší český spoľahlivý a dostupný partner pre domény a webhosting.

Webglobe je osvedčeným slovenským poskytovateľom domén a webhostingu.

Najväčší slovenský poskytovateľ pre domény a webhosting.

Zahraničný Hostinger ponúka domény a webhostingové služby za konkurencieschopné ceny.

Výber webhostingu pre váš web

Nezávisle sme otestovali rôznych poskytovateľov webhostingov a ich plány, pre rôzne druhy webstránok, aby sme vám mohli odporučiť tých ktorých práve potrebujete.